DELA – Een boekje vol troost

Objective Campaign

DELA wou komaf maken met zijn imago als pure uitvaartverzekeraar en zocht bij Roularta Brand Studio een imagocampagne om zich te profileren als dé uitvaartspecialist.

Via redactionele integratie en branded stories wilden zij hun adviserende rol benadrukken in het ont-zorgen bij het afscheid nemen en het begeleiden in het rouwproces. 

DELA met name linken aan emotioneel herkenbare situaties die met afscheid en troost, verdriet en hoop te maken hebben.

Profilering: dichtbij – betrokken- bewust – relevant.
Tone of voice: warme en hoopvolle verhalen, die niet té pathetisch zouden worden.

Media Characteristics

Via branded stories in Libelle/Femmes en Plus Magazine brachten enkele lezeressen moedige getuigenissen over afscheid en verdriet. 
Die verschenen midden oktober 2021 in print en online op de websites en gingen gepaard met de creatie van een speciaal Troostboekje

De redactie van Libelle/Femmes bundelde de mooiste tekstjes voor op je rouwkaartje en presenteerde die in een prachtige pocket.
Het Troostboekje werd ingekleefd op een advertentiepagina in de editie van 14 oktober in combinatie met de bekende Libelle Troostkaartjes. Het was de eerste keer dat DELA dergelijk Troostboekje realiseerde.

Op 17 november 2021 verscheen in samenwerking met DELA de eerste podcast “De lege stoel aan tafel” online.

Op 23 november volgde de tweede podcast-aflevering “De plagerijen van een broer” op de website van Libelle.

Reason Best Practice

Nadat we DELA hadden overtuigd dat redactionele integratie de beste formule was om hun boodschap over te brengen, gaven ze onze redactrices en vormgevers creatief vrij spel wat resulteerde in een native campagne pur sang, relevante content van de adverteerder volledig gericht op de doelgroepen  en volgens het DNA van de mediamerken Libelle/Femmes en Plus Magazine. 

Het Troostboekje was dermate succesvol dat adverteerder DELA een extra oplage bestelde van 23.000 exemplaren NL/FR, welke via de aangesloten begrafenisondernemers over heel België werden verspreid.

De branded stories in print en online werden door de lezers van onze magazines gesmaakt en de podcasts sterk beluisterd
(5.137 luisteraars).

Scroll to Top