Inspiring cases

1 2

“Success in content marketing begins with the creation of quality content.”

Hoe nieuwer een techniek, hoe groter de nood aan inspiratie. Ziehier de reden om met Best of Native Advertising te starten. De eerste jurering is achter de rug, het platform met best practices is geopend.

Jonathan Jacoby

Native advertising is een relatief nieuw concept inzake het gebruik van de verschillende kanalen van een mediamerk dat adverteerders kunnen inzetten om te connecteren met hun publiek. Net dat is ook de reden om inspiratie hierover te delen via een ‘Best of’.
“Voor mij is het de evidentie zelve dat native advertising is opgenomen binnen de reeks platformen van ‘best practices’”, zegt Jonathan Jacoby, AdOps & Technology Manager bij Space en coördinator van de Best of Native bij de UMA. “Het is een techniek die steeds meer in opmars is. Adverteerders willen dichter bij de consumenten staan, een nauwere connectie met hen hebben, en dankzij native advertising is dat mogelijk.”

Nieuw is natuurlijk onbekend en daarom is het delen van de beste cases van Native Advertising misschien nog meer nodig. “Als mediabureaus hebben we nood aan criteria om te zien hoe je goede native advertising maakt, net als argumenten om te beoordelen of het opportuun is om mee te nemen in ons plan wanneer we een briefing krijgen.” Niet verwonderlijk dus dat ook het opstellen van de criteria bij deze Best of Native Advertising een hele klus was… “Bovendien”, zo voegt Jacoby toe, “is native advertising een heel breed terrein. Het gaat van tactische campagnes naar een langetermijnaanpak waarbij je soms zelfs tegelijk de redacties als de marketingteams van de media inzet en de consument gaat opzoeken, zoals de AXA-case ‘de plezantste gemeente’ aantoonde. Belangrijk is dat het om een echt partnership met het mediamerk gaat en dat de content zo een echte meerwaarde vormt voor de consument.”

Frédéric Lequeu

Ook de juryvoorzitter bij deze eerste editie bevestigt de grote verscheidenheid aan cases. Frédéric Lequeu, Marketing Projects Manager Volkswagen bij D’Ieteren: “Dat was net het leuke. Van elke case kon je iets leren, net door hun grote variatie. Uniek bij native advertising is het multidimensionale aspect. Native cases zijn steeds een complexe mix van elementen. Dat maakt deze formule ook zo interessant. Het leidt er alleszins toe dat ik vaker aan native advertising zal denken bij het maken van een briefing. Een ‘Best of’ die al na één editie zijn doel bereikt heeft dus.

Supported by

Scroll naar top