KBC – Corona & Uw Geld

Approach

When HLN launched a questionnaire about COVID-19 to its readers, most of the incoming questions surprisingly didn’t concern health-topics. People were worried about their financials. So HLN and KBC joined forces to give the readers the answers they needed!

Campaign

WAVE 1: We launched a large scale survey (2.000 respondents) to ask about people’s worries/ problems/experiences in times of COVID-19.
WAVE 2: Editorial integrations in all our media about the survey results
WAVE 3: With the results of the quest, we put up the native campaign to get the answers from KBC out there.

Result

The native campaign was a big success. With editorial coverage in omnichannel media, this story got bigger than we could imagine.

186.481 article views in total (online content only)
Average time spent on page: 1m 43s

Nora Vanderschrick,
Head of Native, Creative & Strategy bij DPG Media

“Het meest opmerkelijke aan de campagne voor KBC rond de Corona problematiek ligt in de snelheid van schakelen tussen de het lanceren van de enquête tijdens de week en het opzetten van de campagne in het weekend. Voor goede native campagnes moet men door de band genoeg tijd nemen voor de uitwerking van het concept, maar hier wordt het bewijs geleverd dat er ook door snel in te spelen op de actualiteit, een goed reseltaat kan bekomen worden” 

Scroll to Top